onsdag 30 december 2015

Lov på riktigt

Jag är tyvärr nog en person som inte kan ta ledigt då jag har halvfärdiga projekt: jag måste få göra klart! Sen så tenderar ju livet vara en hel del ofärdiga projekt, men jag tänker nu mest på projekt som gäller jobb/studier.

Det som komplicerar det hela är att jag är en detaljmänska som inte vill göra fel och har svårt att göra något halvbra. Läste jag på prov skulle jag kunna precis varje detalj, framom helheten. Först när jag kände till varje detalj kunde jag greppa helheten. Tidskrävande och inte särskilt effektivt, men det ger resultat. 

Jag fick ändå avklarat alla utredningar som jag tänkt i år och känner mig hyffsat nöjd med resultaten. Jag har fått en hel del hjälp av mina kollegor, men har också lärt mig att resonera i de banor som krävs för jobbet och tro på mina egna bedömningar. Ännu har jag att fila på hur jag uttrycker mig och att framförallt förkorta, effektivisera och förenkla, men det tar sig.

Med allt detta sagt säger jag nu att jag tar nyårslov. 4 dagar då jag bara får tänka på roliga, fritidsrelaterade saker. För vet ni, det är jag värd! :D 

Mys med vin å nya 55tums tv-älsklingen :) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar