torsdag 31 december 2015

Shit happens

 Igår knackade tv-licensgubben på dörren å hädanefter är vi då tv-avgiftsbetalare. Motvilligt. Fick ingen böter eller så, trots att jag faktist inte har betalat licens nångång förr varken i Finland eller Sverige. V tyckte jag var en idiot som öppnade dörren, men nu behöver man ju int vara rädd för vem som står på utsidan längre.. Kanske det här är ännu en sak som gör att man tar ett steg i vuxenheten, tröstar jag mig med. Ett litet steg för mänskligheten, ett stort steg för Heidi. Att inte bryta mot lagen känns ändå i rätt riktning fastän det svider. "Visst gör det ont när knoppar brister"... haha. 

En annan mindre trevlig sak är jag nu när jag äntligen är ledig har blivit förkyld. Känner det nu ännu bara i näsan å halsen, men he e nog på väg... Så int blir de iaf mycket tränat detta lov med denna känsla, men i bästa fall hålls jag iaf på benen. 

Njä, nu ska jag sova å hoppas på en bättre dag imorgon, de e ju trots allt årets sista dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar