måndag 7 december 2015

Välja rätt

I de stora besluten i livet har jag inte tvekat, jag har känt att det är rätt direkt. Här tänker jag på sånt som när jag sökte till psykologin, när jag träffade V, när jag sökte detta arbete och när vi sökte  lägenhet. Det har varit stora men enkla val eftersom jag direkt känt "ja, det här känns rätt".

De små besluten har jag svårare för. Välja frisyr, sovrumsmatta och det som nu är aktuellt: att välja gym. Jag har ju längtat så mycket efter att få träna och komma igång igen, men det är då inte lätt att välja, då inget gym känns självklart. Så när jag vägt plus å minus har jag kommit framtill detta:

Stockholms stads simhall: 
+ Extremt billigt, många pass, simhall ingår
- Något sunkit, ofräsch, sämre utrymmen, många besökare.

Puls och träning:
+ Extremt nära (i huset vi bor), fräscht, hemtrevligt.
- Gruppträning är 2stationer längre bort. 

Flexgym: 
+ Bra pass, relativt nära, fräscht.
- Många virtuella pass, opersonligt, möjligen fullsatt.

Sats:
+ Proffsigt, bästa å nyaste gruppträningspassen, PT-tjänster ingår, gym överallt i Sverige å Finland. 
- Dyraste gymmet. Möjligen snoffsigt. Längre bort. 

Så eftersom jag inte vet vad jag vill göra tänker jag pröva mig fram! För jag tänker att när jag väl hittar det rätta så vet jag, precis som med de stora valen i livet. Å de blev ju så bra, så bra.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar