fredag 1 januari 2016

Bara slappa

Efter gårkvällens robusta middag somnade jag nångång strax efter 21.. Strax innan tolvslaget vaknade jag dock, den här gången av ett fyrverkeri jag aldrig hört maken till! Vår innergård färgades i olika färger (vilket inte syns på bilden) å ljudet av raketer höll på non-stop framtill ca 00:30. 

Jag sov lite knyckigt då halsen fortfarande är lite öm av förkylningen. Å idag har vi bara slappat och tänker fortsätta så! Ingen träning, inga aktiviteter, bara ren å skär slappande. Titta på film, läs tidning, bada badkar. That's it! Å jag är på sätt å vis fullt förstående till att förkylningen kom just nu när all stress är över.. Å istället för att gräma mig över att jag inte nu kan träna tänker jag istället se det som ett viktigt budskap till mig själv, nämligen: Ta det lugnt! 

Så i väldigt lugna tecken i mysbyxor å tekopp i handen välkomnar jag det nya året. Jag skulle inte kunna komma på ett mer lämpligt sätt att börja det. Vila = nyårslycka!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar