onsdag 20 januari 2016

Jobbsafari eller riktig safari?

Nu när det börjat smälta att det kanske/troligtvis (?) inte blir någon fortsättning på jobbet efter att mitt vikariat tar slut har jag igen börjat fundera på mina framtidsmöjligheter. Jag vet visserligen att jag vill jobba vidare och växa i min karriär, men jag vet inte hur många fler somrar jag orkar mer med att arbeta fulltid utan nån som helst ledighet. 

Så jag tänkte så här: Kanske det är dags för mig att helt enkelt ta obetald tjänsteledighet aka vara arbetslös över sommarn? Kanske jag ska ligga vid vår pool istället å samla energi för hösten framom att ta slut på den? Kanske jag ska gå ut å resa den där resan jag alltid pratar om men aldrig gör? Kanske jag ska springa de där loppen jag aldrig hinner/orkar träna till när jobbet känns för stressigt? 

Så att gå på jobbsafari (där lediga tjänster sätts ut) eller riktig safari, det är frågan...  
Det är helt enkelt bara att fundera på vad jag vill. Å spara en hel del till det så jag har råd med alternativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar