söndag 24 januari 2016

Perspektiv och riktning

Det har varit en så bra helg! På något sätt känner jag att jag fått precis vad jag behövde av den här Åbo-vistelsen. Åbo verkar ha en bra effekt på mig i små doser iaf. Däremot skulle jag nog inte kunna flytta tillbaka pga just bristen på bekanta här. Det är ju annat när man är studerande, man har liksom ett sammanhang, men det saknar jag här nu. Å till skillnad från Stockholm så händer det snäppet mindre här..

Jag har träffat så fina mänskor. M - som bjöd på husrum, gott sällskap och som det alltid går att drömma om nästa resa med. Hon inspirerade mig att se mer av världen, vilket kanske är vad jag ska i sommar. Vi får se. 

Idag var jag på en gudstjänst med temat om att höra Guds röst. Å nånstans i det här insåg jag att jag ju faktist inte behöver vara orolig för att jag kanske ges en ny riktning i mitt liv. Så många gånger har inte något jag trott var en motgång visat sig vara en lyckospark. Ta det här med terapiriktning t.ex. När vi skulle välja terapiriktning i studierna var KBT mitt sista val, men ändå blev jag satt i den skolningen. Jag var så besviken å kände att jag bestraffades när jag blev satt dit! Två år senare visade det sig att jag inte skulle ha fått mitt (nuvarande) drömjobb utan den meriten! 

Efter kyrkan for jag på kaffe till det nya Fazer cafeet i Åbo med A, en person som jag kan prata om allt, trots att vi inte setts på nästan två år. Det är så befriande att prata med en som jobbar i samma branch som en å förstår de frustrationer man har. Hon fick mig också att drömma vidare på min dröm om att cykla runt Åbo skärgård, vilket jag velat göra i 10år. Så det kändes bra!!

Slutligen avslutades dagen med Caspers 1års födelsedagsfest och jag blev bara så glad i själen av hans leende ögon och skratt. Å samtalen med kloka systra min och de goda tårtorna gjorde ju gott för själen också. Är det inte just i familjen som man upptäcker hur mycket det finns för att vara tacksam för? 

Sammantaget gav Åbo mig perspektiv å väckte liv i några drömmar som samlat damm. Nu ligger jag i min dubbelsäng i en snäppet lyxigare hytt å känner att livet är riktigt bra! Har dessutom paket från syster att öppna. Hur bra som helst! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar