söndag 17 januari 2016

Positiva punkter.

Goderkvällen alla läsare!! Tänkte dela med mig lite positiva punkter i en mörk tid. 

- Förra natten blev det 10h sömn. 

- Gav bort Viktors gamla TV till min kollega i utbyte mot en inflyttningsgåva/blombukett. Bra deal för oss!! Blir så glad av denna vackra skapelse och lugn i själen av att inte behöva se på gamla TV:n i hallen. 

- Jag var på en kort länk i vintersolen som kompenserades med Wallonbullar, dvs en form av kanelbullar med valnötter på. Blev först ledsen när de inte sålde Fastlagssemlor på söndagar men när jag sen såg de ljuva tingen var sorgen (nästan) bortblåst. 

- Jag väntar på ett efterlängtat bokpaket med 5 toppenböcker. Förhoppningsvis kommer det före fredag! :) 

- Jag är så glad att vara fri förkylningen och igång med träningen igen!! Känner att jag har så mycket mer energi än förr. 

- Jag har planerat å sett framemot ÅBO-resan nästa helg. Jag har också sett framemot (men är samtidigt lite pirrig å nervös inför) första körsångstillfället på tisdag. 

- En sak som jag känner mig ännu mer pirrig inför är att vi ska börja en ny patientutbildning på torsdag på jobbet som jag å en kollega ska leda. Det visade sig att det blir över 50pers som deltar så det blir skönt att fly landet dagen efter ifall det går totalt åt skogen. Föreläsa på rikssvenska, jaaa hööni. Det kan ju int vara värre än att föreläsa om risker med droger, alkohol å tobak det på finska för högstadieelever, vilket jag redan gjort...  

Ny vecka, nya möjligheter! Bara att göra sitt bästa och hoppas det går bra! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar