lördag 30 januari 2016

Vårtecken

Idag när jag stiger upp är himlen rosa. Strax därpå lyser solen. All snö har smält bort. Bara grustäcket och tillfälliga isfläckar påminner om att den var här för en vecka sen. 

Andra vårtecken: tulpanerna på vårt köksbord. Längtan efter puderrosa kläder. Känslan att min hudton är allt för blek. 

Å därtill: mål för sommaren. Josso frågade om hon får sova hos oss när Lidingöloppet drar av. Å om jag också vill delta. 30km löpning i tuff, kuperad terräng. Jag svarade ja till båda. Ett stort JA till härbärge och ett lika hoppfullt men samtidigt skräckslaget JA till loppet. 

Det sägs att drömmar som inte skrämmer dig är inte tillräckligt stora. Här känner jag att det är tillräckligt stort. Men jag vill så gärna. 

Vårtecken. Att våga hoppas på att morgondagen är ljusare. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar