lördag 20 februari 2016

En natt på Stureplan

Tanken var som vanligt att vi skulle ut på "en" med H, vilket ju sen tenderar bli en lite längre historia. Hon föreslog att vi skulle träffas vid Svampen, som visade sig vara ett så allmänt känt uttryck i Stockholm att det inte krävde mer förklaring. Som tur hjälpte google mig att förstå att Svampen var i Stureplan. Jippii, tänkte jag. Äntligen får jag se vad Stureplan handlar om. 
Vi prövade bl.a. Escalier och Sturehof, två riktigt trevliga ställen. Men jag kunde inte riktigt slå bort hur missplacerad och lantlig jag kände mig, trots att jag hade klänning på mig. Tack vare vårt trevliga sällskap å aldrig sinande skratt hade jag en riktigt trevlig kväll å natt som slutade med att jag nästan somnade i tunnelbanan, vilket då främst berodde på att jag vanligen somnar vid 21:30 och stiger upp 5:30... Så lanttis å mommo kan jag väl lika väl kalla mig, å då e det väl inte så konstigt att Stureplan kändes något obekvämt vid första anblicken, men jag blev definitivt inte avskräckt.

 Det syns väl ack så bra vem som hör hemma på Stureplan å vem som hör hemma i soffan en fredagkväll.. :D 
Trevligt sällskap av en tysk å en väns väns vän. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar