tisdag 23 februari 2016

Lathet är underskattat

När det är mycket på jobb så finns det ju inget bättre än att ha så lite som möjligt när man kommer hem. 

Så sen jag slutade jobbet har kvällen sett ut så här:
1. Kommer hem, V har handlat å lagat maten färdig så jag får bara gå till bords.
2. Lägger mig på soffan å tittar nyheter (på telefon) å äter en dadelboll till efterrätt. Dricker kvällskaffi. 
3. Ber V tappa upp ett bad åt mig. Badar sen i över 1h å ser på "Gift vid första ögonkastet".
4. Läser å lägger mig å sova.

Så här får vissa dagar mycket gärna vara: kravlösa, smålyxiga, lata och händelselösa. För om man ska orka vara duktig på jobbet måste man få vara lite mindre duktig hemma. Det tror jag vi mår bra av. Det mår jag bra av. 


Jag är en livsnjutare, å ofta tror jag det är det får mig att orka när det är tufft, stressigt eller tråkigt. Jag orkar kämpa på för att jag ständigt hittar å tillåter mig de där små sakerna som ger lite glädje i vardagen.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar