lördag 16 april 2016

Kalufsen.

Efter att V flera gånger påpekat artigt att det vore dags för mig att tänka på kalufsen och klippa den, tog jag till mig mod och bokade tid till klippoteket. 

Väl där tyckte frissan att jag borde tänka lite extra på kalufsen och föreslog även slingor, hon tyckte bestämt att jag skulle bli ljus till sommarn. Å jag i min aktuella obeslutsamhet tyckte bara det var skönt att någon för en gångs skull beslöt något i mitt ställe. Då hon dessutom var redo att omboka sin följande kund för att ha tid för mig så tyckte jag det lät som en bra deal. 

Två timmar senare gick jag från det här:


Till det här:

Det är skönt att ha ställen där man bara får ge över kontrollen till någon som kan sin sak, medan man själv bara dricker sitt kaffe. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar