fredag 15 april 2016

Löpplaner

Idag lyckades jag få ner min 5km tid med ytterligare 1minut. I förhållande till min februari-tid på 5km springer jag 5min snabbare, å i förhållande till mars-tiden 1min snabbare. Så är riktigt nöjd med att jag gör framsteg även på snabbhet fastän jag mest fokuserar på att klara längre distanser med tanke på mitt mål. 

Nästa vecka blir det då halvmara, som jag har tänkt köra i ett lugnt tempo första halvan å sen öka tempot något sista halvan om det känns bra. Efter halvmaran ska jag köra lite lugnare en vecka så kroppen får återhämta sig. Sen är planen att få in ett rekordlångt pass i superlugnt tempo, så jag får självförtroende inför maran. Sen blir det lite kortare pass i 2v, av vilka en spenderas i Grekland. 


Å så, om 6v, är det marathon... Inte mycket tid kvar med andra ord. Jag längtar redan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar