fredag 15 april 2016

Tid att landa

Ola ola!!

Har nyss ätit en god middag med rökta räkor och chili-aioli för att fira att ännu en riktigt bra men samtidigt väldigt jobbfokuserad vecka är bakom mig. V har varit på Åland ett par dar och då har jag passat på att jobba ikapp genom att jobba sent. Så det har inte funnits mycket tid för att slappa, vilket ledde till att jag  igår somnade i utmattat tillstånd kl 21... 

En sak som jag har funnit är ytterst viktigt för att jag ska uppskatta min vardag trots mycket jobb och andra borden är mina tidiga, lediga morgnar. Det här är min tid. Jag vaknar av mig själv vid halv 6 och tar sen en extremt lugn morgon i ca 1,5-2h förrän jag ens börjar cykla till jobbet. På den tiden hinner jag göra en ordentlig frukost, läsa tidningar, samla mina tankar, fixa lunch och göra mig i ordning.

 När dagen får börja lugnt med att mina rutiner får ta sin tid och jag får landa i dagen är det som att jag har lättare att acceptera att jag under några timmar helt fokuserar på behov utanför mig själv. Det är som att jag redan sett och lyssnar till mina egna behov, å därmed inte känner att det är betungande att lägga energi på annat. Så tips till alla som vill få mer kvalitetstid med sig själv, använd morgnarna!!! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar