tisdag 26 april 2016

Morgonträning

Imorse var jag på den första morgonlöppasset för i år. Jag brukar känna ett stort motstånd mot att gå ut och springa på morgonen, men imorse var det bara att stiga upp, klä på mig, äta en halv banan och dricka två glas vatten och ut inom 10min från väckning. Inte helt oplanerat, men helt utan krav. En frivillig, enkel uppoffring. 

Det är så trevligt att springa i det område som vi bor i, å så härligt att vakna ikapp med dagen. Jag längtar tills det blir lite varmare förstås, det var bara -1 i morse. 



I slutet av löpturen hade det redan ljusnat och två orädda änder var ut å sökte frukost. 

Efter morgonpasset hoppar man bara i duschen, äter en god frukost och så vet man att man fått den bästa starten man kan få på en dag, oavsett vad dagen sedan bjuder på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar