måndag 25 april 2016

Nya tider, nytt fokus

Efter mina tidigare halvmarathons brukar jag hamna lite ner i en dipp med mitt mående. Ofta har jag ju tränat hela våren OCH sommaren till just jeppis halvmarathon, det har varit ett mål, ett fokus. Då det dessutom är i slutet av sommarn så blir den där känslan av att sommarn är slut bara så total.. 

Men den här gången känns det helt annorlunda! Jag känner mig hela tiden bara allt mer taggad. Jag vill springa fler lopp, träna mer, vila mer och allt däremellan. Å som tur har jag ju 2-3 lopp kvar i sommar. Funderar nämligen att springa jeppis halvmara om jag e där då, då jag ändå e i gång. Det skulle bli min revansch för 2012. 

Men man måste fokusera på en sak i taget och näst i tur är Stockholm HEEELMARA. Jag har redan börjat förberedelserna för det i form av vila, å kroppen har svarat bra. Känner inget än en skön känsla i benen efter lördagens lopp, vilket jag tror beror på att jag inte tog i så mycket under loppet, men också på att jag är i rätt ok löpform. 

Men imorn ska jag köra igång de sista 5v av träningen! Å förutom nytt fokus hsr jag nu också nytt program! Jepp, galet att byta program så här nära inpå, men det är helt enkelt för att jag känner att kroppen behöver testa något nytt för att väcka den lite till liv. Det här programmet är även likt det jag hittills kört, så det borde gå bra att anamma. 

Nu e jag supertrött efter en lång måndag, ha det gott!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar