söndag 24 april 2016

På mässa

Nyss hemkommen från Trädgårdsmässan och Glassfestivaln. Det här är min andra gång på Trädgårdsmässan, första ggn var med fammo å syrran 2007, då tog vi buss å båt hit. Det är nog såå lyxigt att bo så pass nära mässområdet, tar bara 15min med buss. 

Jag har ju verkligen inte gröna fingrar men det här med matlagning det fattar jag. Så det tog inte länge förrän jag hittade något som jag gillade, nämligen 6 olika kryddor och Myllymäkis grönsakskokbok. Har försökt hålla vid liv vanliga kryddor som man köper på butik, men de vill inte. Så nu ska jag köpa kryddlådor och jord å plantera dem, så får vi se hur det går. 

Förutom matprovning njöt jag av det estetiska som mässan bjöd på. Här på bilden nedan ser ni den kanske finaste utställningen:


Glassfestivalen var nog betydligt mindre än förväntat, men fick testa lite nya sorter, bla saffran-och honungsglass, olivolja- och havssaltsglass, samt glass på getmjölk. De bjöd även på olika glassåser som var helt sjukt goda, tyckte dock de var lite dyra.. Men det tar jag iaf med från festivaln att kvalitetsglass e så mycket godare än vanlig glass!!

Btw. Måste här ännu visa mitt fina smycke från Womens Health Half Marathon. Ett armband specialdesignat av Edblad. Äntligen en "medalj" man vågar bära, haha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar