måndag 30 maj 2016

Borta bra men hemma bäst

Såå skönt att vara hemma. Märkligt nog försvann den existentiella ångesten så fort jag kom innanför dörren igår. Plötsligt kändes mitt liv och de utmaningar jag står inför precis rätt.

För såhär enkelt är det: jag älskar mitt liv, det jag gör, vårt hem och mina närmaste. Ekorrhjulet må begränsa mig, men det möjliggör även det liv som jag inte skulle välja bort mot något just nu. Å i slutändan hindrar det inte mig från att göra en jorden runt resa om jag verkligen vill det. Men tills att jag verkligen vill det eller något annat kommer jag att stanna här och njuta av mitt liv här och nu. Precis som jag vill ha det.

En sak påminde min lilla kris mig om dock: det är inte värt att flytta fram livet till imorgon. Min chans att göra mitt liv till det liv jag vill leva är här, varje dag, och det är mitt ansvar och frihet att göra det.

Så att. Jag tar en frukost på balkongen och skapar mening i det lilla stora liv jag har.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar