måndag 23 maj 2016

Mat och andra njutningar

Igår var V och jag å tittade på ishockey på en finsk bar I Rhodos city.. Måst nog säg att jag int förstår tjusningen med att besöka sådana barer, skulle aldrig ha gjort om det int var för att vi ville se VM.. Men men, de gick ju int så bra för Finland trots den uppoffring.

Något som den ftukostfrälsta mänska jag är sett framemot var förstås hotellfrukosten! Å jag blev inte besviken! Trots att det fanns allt från grekiska smårätter till sushi till nutellapannkakor tycks det vinnande konceptet för oss ändå vara 1. Tsatsiki 2. Grekisk yoghurt. 3. Färska bär och frukt. 

Efter frukosten intog vi poolen där jag blev inbjuden till morgonyoga. Skön start på dagen! Sen blev de sol å glass till vi blev sugna på en tur till staden.. vi blev dock inte så imponerade av den s.k. busstrafiken som skulle komma varje halvtimme men i verkligheten aldrig verkade komma, så vi delade taxi med ett par lika irriterade danskar.

I city tog vi oss en första rundtur men hade inte tålamodet att göra nån grand tour, så vi satte oss ner vid vattnet å njöt. Därefter for V på egna upptåg medan jag for å fixade ögonbrynen på en s.k. brow bar, å sen en timmes aromaterapeutisk massage. Lyx!

Därefter möttes vi upp på restaurang Tamam som fått bra betyg på TripAdvisor och vi förstod direkt varför! Vi valde förrätt och huvudrätt men blev bjudna efterrätt och en likör av ägaren. Hit kommer vi på nytt!

Nu e vi tillbaka igen och tycker bara det är skönt att vara tillbaka! Vi är nog såna innekatter båda två, haha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar