onsdag 1 juni 2016

Hur är formen?

Senast igår frågade man hur min form är nu inför min första marathon,  då det verkligen gäller. Jag sa att jag inte riktigt vet, för jag vet inte riktigt vad marathon form är.
Kan ju inte säga att jag känner mig "fit" som i låg fettprocent, lätt kropp och tonade muskler. Kan inte heller säga att jag aldrig känt mig starkare eller sprungit snabbare, det har jag. Kan inte säga att jag känner mig självsäker eller mentalt fokuserad, det har varit väldigt mycket distraktioner den senaste tiden. 

Så om jag på något sätt ska beskriva min marathonform 2016 så är det så här:
- Jag är ivrig och väldigt motiverad att springa loppet, ser framemot att vara både på gång med det och att vara igenom det.
- Jag tror inte jag kommer få någon bra tid, men jag tror verkligen att jag kommer klara av det.
- I övrigt känner jag att kroppen är snäll med mig och jag är snäll med kroppen. Har nyligen fått lite skavsår men inget värre. Har inte haft långvarigt ont någonstans, har inga skador och inga tecken på överträning.
- Har tyvärr en väldigt stressfylld period på jobbet med svåra utredningar. Detta tar tyvärr fokus från löpningen. Som tur har stressen inte påverkat min sömn men det känns lite som en tidsfråga...
- Känner mig nöjd med min träningsmängd (500km feb-maj) även om mängden kunde vara mer.. men det är bra, då finns det utvecklingspotential.
- Min fysiska och mentala uthållighet känns bra!

Har ännu inte satt in mig så mycket i planer inför The big Day,  men tror det blir bra. Funderar på att lämna ut info här på bloggen så att den som vill kan följa mitt lopp i realtid genom sms, finns det intresse?

Nu ska jag ta ett avkopplande bad och sen se på Sveriges yngsta mästerkock, enda serien jag följer, haha.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar