fredag 17 juni 2016

Klockrent

Hahha, det här är bara så klockrent!


När jag berättat att jag ska springa 2 halvmarathons,  1 helmarathon, Bellmanloppet och Lidingöloppet innan hösten har mina kollegor bara "jaha, ja e nöjd om jag kommer mig till gymmet och springer 30 min på löpband".

Å när folk frågar varför jag gör sånt säger jag oftast något i stil med kommentaren i ruta 3, att " joo nå de e nu för att jag vill göra löpningen till en del av min livsstil eftersom jag mår så bra av det..."

Men ruta 4 känner jag inte igen mig i, förutom just idag då är 8:e dagen förkyld och funderar om det inte är marathon som knäckt mitt immunförsvar. Fast skadefri har jag ju fått vara som tur (peppar peppar)...

Varför vill jag då göra allt detta på en gång? Kan jag inte bara nöja mig med ett halvmarathon och sen vara nöjd? Neej! För att loppen är roliga, håller motivationen på en hög nivå och ökar känslan av att vara del av något större. Å ju fler lopp jag springer inser jag hur mycket löpningen ger. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar