torsdag 16 juni 2016

Långväga gäster

Man vet när en superbloggare (Beth) har länkat till ens blogg när antalet bloggläsare plötsligt skjuter i höjden.. Får väl passa på å välkomna alla som vilsnat hit den vägen! Det som gör mig gladast är ändå att hon kommer hit i augusti! Har redan börjat planera program för en riktig tjejhelg... ;)

Konstaterade än en gång att Stockholm är ett väldigt bra ställe att bo på om man vill ha besök från vänner och bekanta från gamla hemtrakter eller övriga världen; det är en båtväg från Åbo, en flygsträcka från Krombi och ett ställe där de flesta stora evenemangen tar plats både när det gäller musik och idrott. Lite skillnad från Åland dit det var 14h resa med båt å tåg alternativt flygresa för 500e tur-retur.. För att int nämna att sightseeing!-seeing rundan genom hela stan tar 15minuter.. Int konstigt att jag känd mig ensam där!

Tyvärr har inte någon från min familj haft möjlighet att besöka oss ännu. Som tur kan vi då brevväxla med snigelpost! Brevväxlar både med min mamma och min syster, vilket jag tycker är så mycket mer givande än sms och dylikt. Både det fina i att få ett handskrivet brev som att det blir mer djup i diskussionen när orden och innehållet fått mogna under några veckor. När jag får brev så behövs bara en tekopp och en lugn hörna för att göra min kväll.

Idag var just en sån lyckodag så jag hittade både brev från syrran, Damernas Värld och som bonus min första svenska skatteåterbäring i postlådan. Perfekt för en regnig dag!

2 kommentarer: