söndag 19 juni 2016

Up and running again

Vet ni vad som definierar en bra dag? Att kunna träna igen efter en utdragen förkylning!! Efter 8 dagars total vila från träningen kändes det fantastiskt att vakna och känna YES jag är frisk och YES jag kan träna idag! Ni skulle ha sett mig dansa min glädjedans hemma strax före mitt gympass, det var lite som ett barn före man ska till butiken och köpa lördagsgodis.

Jag är ändå stolt över att jag vågat vila ordentligt från träningen när jag varit sjuk. Jag har ju inte varit så sjuk att jag borde vara hem från jobbet (enligt mina mått) å just då är det ju lockande att tro att man inte är sjuk nog att låta bli att träna. Positivt träningsberoende definieras just av de känslor jag haft före, under och efter min paus: Att vilja träna, men aldrig på bekostnad av hälsa eller relationer.

Imorgon ska jag försöka ge mig på en lätt löptur om vädret tillåter.  Idag har det varit bio-och-kanelbulle-väder, dvs regn!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar