söndag 19 juni 2016

London baby

Johanna och jag har länge pratat om att resa tillsammans någonstans, men så blir det som det brukar bli. Något kommer emellan. Nu kände vi ändå att det får  räcka med ursäkterna: Det blir en 4-dagars resa i London i slutet av juli!

Vi har båda varit i London tidigare, men det finns platser man vill besöka igen. Jag var själv 15 år senaste gång, det var min första utlandssemester och eftersom jag fick bekosta min resa i stort sett själv, så begränsade det rätt mycket vad jag kunde göra. Nu då jag har en lite annan budget vill jag gärna uppleva mer av London.

Vi tänker oss Afternoon tea, musikal, möjligen Harry Potter studio (nördigt, absolut!) och en dagsutflykt till en ort utanför. Personligen drömmer jag ju också om att springa i Hyde Park, men tror inte jag får Johanna med på det..

På tal om drömmar som blir verklighet har jag spenderat eftermiddagen med min fd cellgruppssyster Karolina, som är i Sverige då hon igår cyklat Vätternrundan. Hon är nu bara Vansbrosimningen ifrån en svensk klassiker, vilket hon ska simma om några veckor! Precis som jag i år sprang hon både sitt första (Stockholm)marathon och Lidingöloppet förra året, å jag måste väl erkänna att en klassiker även lockar mig.. men jaa, en sak i taget nu.

Det var oavsett hur en härlig återträff där jag fick fått inspiration och diskutera lopp på en nivå som skulle ha trötta ut de flesta andra. Jag blev så sugen på att löpa av pratet så jag tror jag måste ge mig ut på en löptur som avrundning på en mycket bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar