tisdag 16 augusti 2016

Alla goda ting

Det har varit en välsignad (ursäkta om ordet välsignad låter pretentiöst å amerikanskt) dag. Från första stund då jag vaknade, till morgonlöpningen till jobbet, till besöken med klienterna, till cykelturen hem i soligt väder, till ett avsked med våra gäster, till ett samtal som kändes viktigt.

Så mycket bra har fötts ur denna dag och jag känner mig upplyft å tacksam över alla intryck. Jag fortsätter därför med min tacksamhetsutmaning å ger er dagens 3 saker som jag är tacksam för.

1.) En dag utan stress. Kan man ha det? Jag känner bara att jag gjort allt med en känsla av lugn. Utan att stressa upp mig över sådant som är ogjort och sådant som jag ännu inte vet. Jag har tillåtit mig pauser, att saker får ta tid och varit mig själv nådig.

2.) Min cykel blev inte stulen/förstörd trots att den övernattat utanför mitt jobb.

3.) Möten med fina människor. Det finns så mycket värme å vänlighet runt oss om vi bara väljer att se den. Så mycket gott som kommer upp bara vi slutar att isolera oss å väljer att öppna upp för gemenskap.

Om ni inte antagit tacksamhetsutmaningen ännu så tycker jag ni ska göra det nu!
Skriv varje dag ner 3 saker som ni är tacksamma för (alternativt gå igenom mentalt vid läggdags).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar