torsdag 18 augusti 2016

Bellmanstafetten och nytt personbästa

Har nyss kommit hem från en aktiv å rolig dag med mina kollegor, då vi tillsammans tog oss an Bellmanstafetten.

Vädret var initialt inte alls på vår sida. Regn och dimmigt. Framåt starten gav det dock efter å vi fick rätt behagligt väder att springa i.

Efter en lång arbetsdag var dock inte så många taggade på att löpa, å det blev  dumt nog ingen uppvärmning före vi körde igång. Som andra i laget drog jag i väg något för fort å det blev en rätt tuff kamp trots den korta stafettsträckan på 5km.

Även om hastigheten kunde ha varit lägre i början å snabbare mot slutet, förberedelserna inte de bästa, å dagsformen sådär - så fick jag ett nytt personbästa för i år på 5km! Har gjort 2-3 försök på att slå min tidigare tid, så är så nöjd att jag nu lyckades! Vårt lag fick även en imponerande tid på 2:13 på 25km, så jag är riktigt nöjd! 

Har även fått ögonen upp för hur trevligt det är att dela löparupplevelser med andra. Å vilket toppen-team jag har. Helt fantastiskt!  :)

I slutet av loppet delade vi en matlåda å hade picknick i regnet. 

Så till dagens 3 tacksamheter:
1) Nytt PB!
2) Fina kollegor
3) Viktor kom hem från Hesa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar