lördag 13 augusti 2016

I natt ska jag bara njuta

Hello!
Det är lördag och jag har börjat dagen med våfflor. Idag är nämligen ingen vanlig dag för idag är Midnattsloppet! Jag kommer att starta ca kl 22 i startgrupp 3e,  å roligt nog kommer en del av de som springer maskeradklädda starta samtidigt, så jag får väl springa jämnt med en massa Pokemons, kaniner å annat vad de kan tänka sig.

Det ska bli intressant att se hur det är att springa kvälls-/nattetid. Jag är ju så kvällstrött så jag får nog dra nån energidryck eller ngt för att hållas vaken. Samtidigt kommer det säkert bli en endorfinkick att springa i Sveriges största lopp i fina trakter med en massa hejade Stockholmare å live-musik mm längs vägen.

Jag känner att jag hamnat lite off med min löpning i och med semestern, så jag har inte så höga förväntningar på min prestation. Dessutom är mitt personbästa på 10km just nu helt onåbart. Å vad gör man då om man inte tror sig kunna prestera på topp? Jo, man skiter i prestationen å bara njuter av loppet!

Löpning är så mycket mer än prestation. Det är glädje, hälsa, positiv energi, naturupplevelser, känslan av att vara del i något större. I natt ska jag bara njuta, ta in känslan och kärleken för löpningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar