söndag 21 augusti 2016

Långpass till Slottet

Efter marathon har jag inte orkat med många långpass, så när det stod 27km på schemat fick jag minst sagt ångest.

 Men eftersom lathet i detta skede kommer att kosta mig när jag springer Lidingöloppet så var det bara att bita i det sura äpplet. Det som dock motiverar mig i löpningen är att se nya platser, å den plats jag siktat mig in på mest är Drottningholm Slott.

Det tog mig knappa 20km fram, varav de sista 10 var i kuperad terräng längs Stora Essinges kust. Tufft, regnigt å halt; samtidigt vackert, höstiga och mysigt. Väl framme i slottet hann jag med lite fika i form av cola och drickyoghurt förrän jag vände om å for hemåt.
34 km efter att jag startade var jag hemma igen, tur retur till slottet (hittade en genväg tillbaka). 

Det slog mig när jag sprang att det finns ingen aktivitet där jag kan släppa jobb, krav å saker som stressar mig lika jag bra som löpningen. Löpningen är min mentala vila.

Nu blir det soffan å dyl för resten av kvällen. För att även få den kroppsliga vilan

Ska nu slutligen nämna 3 saker jag är tacksam för just idag:
1. En väldigt skön och avkopplande söndag
2. Att mina ben och mitt "pannben" orkar springa 3 mil.
3. Att Emmi har meddelat att hon helt säkert kommer till bak- och chokladfestivalen i oktober :)

Nu kommer jag att sluta med mina tacksamhetsinslag i bloggen då det var den här veckans utmaning, men kommer göra det mer diskret för mig själv.

Nästa veckas utmaning tänkte jag skulle vara att odla kreativitet varje dag genom att varje dag skriva, pyssla, måla eller rita. Häng gärna på! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar