söndag 7 augusti 2016

Legendariska morotsbröd och omedveten närvaro

Jag har börjat dagen i köket. Gjort tomatsoppa till jobbet och bakat de där morotsbröden jag saknat. Världens enklaste bröd kanske, men ack så goda.

500g morotspure (jag gjorde eget, men det säljs även av pirkka)
1,5 dl havregryn
4dl jästbrödsmjöl
1 msk chiafrön
1 tsk olivolja
--> blanda, klicka ut, platta ner, nagga och grädda 15min i 225 grader.

När bröden var klara gjorde jag i ordning lunchsallader åt mig å Viktor. Vi for sen till Långbro Park och avnjöt sallad å kaffe invid fontänen. Läste respektive målade.


Jag har tänkt på det här med mindfulness. Att egentligen är det när jag håller på i köket, rör på mig, målar eller skriver som jag är mest medvetet närvarande. Eller egentligen omedvetet närvarande, det är ju inget jag tänker på. Å jag känner att det gör mig gott. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar