tisdag 2 augusti 2016

När semester övergår till vardag

Hello! Efter semestern och Londonresan har jag saknat att dela mina tankar på bloggen. Kan börja med att säga att gårdagen var en riktigt jobbig dag. Första dagen efter semestern som kändes för kort och lägg då till lite tråkigheter på jobbet och en huvudvärk från helvetet så förstår man ju kanske... Men, nu ser jag äntligen ett ljus i tunneln!

Semester får ju en att fundera lite mer än förr och ibland undrar man ju egentligen varför man väljer att jobba med det man gör när det är stress å press å psykiskt tungt för att inte nämna att man sällan får ett tack å arbetsdagarna är långa och man är helt slut efter jobbet och man ska bara producera mer mer mer och man har inte tid eller ork för det man kanske egentligen vill förutom på helgerna då man är så trött så en dag går åt nedvarvning från den tidigare veckan å en annan åt förberedelser inför den kommande veckan. Ja. You get the picture.

Å jag är inte en person som klagar i onödan. Jag accepterar eller förändrar. Så nu ligger jag å funderar vad jag ska å kan förändra eller om jag bara ska ändra min attityd. Å samtidigt tänker jag att de goda dagarna ändå övervinner de dåliga även på jobbet.

För när jag sen kommer hem och Viktor är underbar och vårt hem är underbart och jag kommer mig för att springa runt Södra och Norra Mälarstrand - ja då älskar jag bara mitt liv och vill inte ändra något. Å nuet känns härligt liksom det som komma skall. Som hösten, ja hösten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar