torsdag 29 september 2016

Att ständigt vilja mer

De säger att jag ska utvecklas, ta mer plats, lägga mer i min kalender. De antyder att jag värderas mer om jag bara gör lite mer, har ännu en utbildning, har ännu mer ansvar. De säger att jag är bra som jag är, men borde vilja mer, borde vilja visa min fulla kapacitet.

Jag säger att jag just nu inte vill ha någon förändring. Att jag är trött på att ständigt utvecklas, på att ständigt vilja ha mer. Att jag inte tror livet blir bättre eller att jag blir lyckligare om jag presterar mer mer mer.

Det är inte att jag vill stagnera, det är bara att jag vill vila. Jag vill stanna och lukta på blommorna ibland, inte bara rusa runt som en galen tjur. För jag tror att utveckling även finns i att stanna kvar, i stillsam reflektion, i att vara i nuet. För där finns livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar