onsdag 7 september 2016

Ibland är det ok att cykla vilse

Vädret idag har varit helt fantastiskt. Sensommarvärme när det är som bäst, med undantag för att det faktist är höst.

Jag njuter av de sista veckorna jag kan cykla till jobbet, jag misstänker nämligen att kylan och regnet kommer göra det hela mindre angenämt. De senaste veckorna har de dock stängt av min ordinarie cykelväg pga vägarbete, så jag har hamnat att ta omvägar. Jag testar som vanligt nya vägar var å varannan dag å idag blev det en halv timmes omväg.

Jag hamnade helt fel. Å blev naturligtvis frustrerad. Till slut hamnar jag så fel att jag finner mig upp på en kulle med en så vacker utsikt, å hela den där omvägen och att jag e helt vilsen stör mig inte så mycket längre. Jag kan ju alltid vända om.


Vart hade jag så bråttom ändå, tänkte jag när jag cyklade tillbaka. Vad gör det att jag cyklar lite fel om jag får njuta av vägen. Å för varje vackert misstag blir jag säkrare på vad min väg är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar