måndag 12 september 2016

När batteriet tar slut

Som ni trogna läsare vet, har jag ju elcyklat till jobbet i princip varje dag sedan februari. Totalt har jag cyklat över 2500km och det har varit heeelt fantastiskt! Jag spar 30 min per dag i jmf med att åka kommunalt, spar pengar och får dessutom vardagsmotion men utan att bli svettig om jag väljer det. Elcykeln är definitivt årets bästa köp för mig!

Det sägs att batteriet ska hålla upp till 50km, men för mig som kör på högsta växeln håller den typ 30 km. Jag laddar den således varje kväll, men av nån orsak hade batteriet inte laddat under helgen. 

Idag hände därför det jag befarat länge, dvs batteriet tog slut! Vägen TILL jobbet gick bra, men på tillbakavägen var batteriet slut redan efter 1 km. Å medan en elcykel är fantastisk när batteriet e laddat är den skittung att cykla med tomt batteri, som dessutom väger en hel del. Det känns ungefär lika tungt som att cykla med någon på pakethållaren, men sen så går det ännu trögare..

Min vanliga, sköna resa på 30min blev en svettig tur på 60min. Å mina pigga ben blev rejält trötta förrän jag kom hem. 
Dagens träningspass avklarat iaf, kan ju lugnt konstateras. 

Nu e batteriet på laddning å förhoppningsvis i skick imorgon. För egen del är planen att ladda mina batterier på soffan. Ska bl.a. skypa med Josso som är i Oslo och Malina i Åbo, kul kul!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar