söndag 2 oktober 2016

Att komma över tröskeln

Har haft en händelserik och skön söndag. Vädret har varit fantastiskt, en solig varm höstdag. Vi gick runt Långsjön som så många ggr förut och för första gången stannade vi vid Herrängens Gård och lunchade, hungriga som vi var. Det var ett mycket mysigt café, dit går jag gärna igen på fika.

Efter lunchen hoppade jag på tåget till Hornstull där jag träffade Anna, en tjej jag också fått kontakt med via tjejkompis. Vi gick längs hornstull strand och pratade som om vi känt varandra sen tidigare, å stannade slutligen på ett café. Jag förvånas något över hur lätt det är att få diskussionen att flyta å att komma rätt snabbt på djupet med dessa tjejer jag träffar via den hemsidan, eller så har jag bara haft tur.

Vi pratade bl.a. om det "skämmiga" med att söka kompis via annons på en dylik sida, men insåg rätt snabbt att det ju handlar om våra egna fördomar. Kommentarerna från omgivningen har ju bara varit positiva å jag har aldrig tyckt det är något skämmigt med nätdejting, det är väl bara att komma över den där tröskeln å göra det själv.

På kvällen har jag förberett lunch för veckan. Det blev två riktigt goda soppor: en tomatsoppa med chili, vitlök och ingefära samt en morots- och jordnötssmörsoppa. Gjorde även mitt favvobröd på morötter, av någon orsak hade vi nämligen 4 påsar morötter i kylen, haha.

Nu e jag trött och så nöjd med helgen. Gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar