torsdag 29 april 2010

happy halvårs singelliv

Räknade dagar idag och konstaterade att jag varit singel i exakt ett halv år idag! Wohoo, detta ska firas! För varför firar man bara då man varit tillsammans i x-antal månader/år, borde man inte lika väl fira sitt singelskap? De som är tillsammans har ju funnit varann, grattis till dem, men tänk att du som är singel verkligen klarar dig så bra "ensam", du gör det som de som är tillsammans gör på två personer! Och du skäms inte heller! Verkligen beundransvärt!

Här är 10 fördelar med att vara singel, enligt ungdomar (UMO):

1. Man har friheten att flirta, dejta, hångla och ha sex med vem man vill. (för aija baija om du har det när du är tillsammans)
2. Man får mer tid för sig själv. (är man ihop ska man ju dela all sin fritid åt sin älskling)
3. Man har inga krav på att vara på ett visst sätt och behöver int leva upp till förväntningar som kan finnas i en relation. (för att vara den perfekta partnern är det viktigaste som finns)
4. Det kan vara lättare att njuta av andras sällskap utan att känna skuldkänslor eller svartsjuka. (för skäms om du inte vill dela all din fritid med din älskling)
5.Det är lättare att göra vad man vill på sin lediga tid. (för är man i ett förhållande ska man ju göra som den andra vill)
6.Det går inte att vara otrogen. ( för det händer ju så lätt om man är tillsammans)
7.Man har mer tid för att träffa sina kompisar. (ja, förstår att man inte har tid med annat än sin älskling då)
8.Man behöver inte känna sig tvungen att alltid se bra ut. (för vilken kille/tjej orkar se på dig om du inte alltid är fixad till hundra?)
9.Man kanske sköter skolan bättre. (kanske det, för man har ju bara tid för sin älskling då man är ihop)
10.kan bli billigare eftersom man bara behöver lägga pengar på sig själv.(för i ett förhållande betalar den ena för båda?)

Huhhu, säger jag. Om ungdomar går in i förhållanden med såna förväntningar tycker jag verkligen det låter jobbigt att vara tillsammans. Jag tror faktist jag föredrar att vara singel i ett halvår till isåfall...























Nu ska jag fira vappen i samma veva som jag firar mitt singelskap. Länge leve vi lyckliga singlar! :)

Ps. Om du inte känner dig nöjd med att vara singel, kan du ju läsa den här boken: "Better single than sorry, the smart girls guide to being single and fabulous" (har inte läst den själv, så jag tar inget ansvar för dess konsekvenser) ,

Chapters include:
* Being Single is Not a Curse*
It Takes Guts to be On your Own*
Don't Play Hard to Get - Be Hard to Get*
50 Reasons Why it's Great to be Single*
But All My Friends are Married...*
Stop Believing You Can't do Better*
Throw Away the Picture of your Ideal Man*
Don't Talk yourself into Liking a Guy*
Basic Instinct - Trust Yours*
What you Want Versus what you Need

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar