fredag 23 april 2010

Klagoblogg

Min kämppis har lämnat mig för vårens sista två veckor varför jag har varit ensam heeeela långa fredagen (totalt 6 h nu)och strosat kring på stan. Så nu har jag ingen att prata med och desto mer att klaga till så därför tänker jag utnyttja internets oändliga uttrymme till att klaga. Så vill ni inte höra klagor, fortsätt inte längre (men jag lovar berätta lite roligt i slutet, så ni kan skrålla ner till slutet ifall ni ändå vill läsa det).

Första klagan: Jag är förkyld. Jag menar riktit förkyld. Näsan är täppt, huvudet är tungt och värkande, halsen svider, kroppen är trött. Ändå inte så pass trött att jag bara vill sova, vilket gör att jag känner att jag borde göra något annat än ligga. Frustrerande!

Andra klagan: Jag får inte skrivet min uppsats som jag hållit på med i snart en månad. Det jag en gång brann för har slocknat och jag har inte tid att byta. Och deadline är om en vecka. Tjosan..

Tredje klagan: Jag vill ut och dansa men mina dansvänner är på annan ort. Dessutom är jag förkyld (läs klagan 1.) Dessutom är jag pank (läs klagan 4.)

Fjärde klagan: Jag är pank. Detta tack vare att jag har spenderat mina sista pengar på en klänning (läs tidigare blogginlägg) och en Turkietresa (kontot gick från kontomax till noll på 0.1 sekund).

Femte klagan: Mina vänner är på annan ort. Detta gäller såväl gamla vänner, som exkämpisar, som klasskompisar. Buhuu.

Sjätte klagan: När jag sitter inne skiner solen ute, men så fort jag går ut börjar det regna.

Sjunde klagan: Kan inte tolerera vissa personers egoistiska, självskadliga beteende. Sådär kan man inte göra!!!

Aah, nu lättade det! :)


Så här kommer positiva nyheter i samma kvantitet som klagor:

Första glädjen: jag fick myki skatteåterbäring!

Andra glädjen: vi har beställt resa till Analya med vännen min i slutet av maj så hipp hurra vad kul det ska bli. Det gör att man t.o.m. orkar vara pank och göra jobbigt jobb :)

Tredje glädjen: snart blir det vappen och en vecka efter det åker jag hem till den ort där majoriteten av vännerna är. Fun fun fun! Plus att jag då har möjlighet att jobba så jag inte behöver vara pank längre.

Fjärde glädjen: alla prov för i vår är över. Dessutom är nästa vecka helt föreläsningsfri om man bortser från en föreläsning på två timmar. Så bara förkylningen ger efter blir det kanske en bra vecka med sol (och skriva klar uppsats, i bästa fall) och relaxation.

Femte glädjen: Jag fick en HEL plastpåse fylld med mat av en vänlig själ, samt en kaffekokare och en brödrost. Så nu svälter jag inte helt fastän jag är pank. Inte dåliga vänner man har! :)

Sjätte glädjen: Jag har köpt min sommardrömklänning och behövde dessutom bara betala 0.75 originalpriset. Och den är perfekt för Turkiet och somriga kvällar.

Sjunde glädjen: Vad i hela världen har man att klaga på när livet är så bra som det är, sommaren kommer och man har underbara vänner? Jag mår ju bra och Gud är trofast. Det kunde vara såå mycket värre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar