tisdag 6 april 2010

vad kvinnor vill ha

"Jag vill helre ha en man som kan diska än som jagar bufflar!"

det var dagens budskap från psykologi i genusperspektiv och samtidigt det enda jag kommer att minnas från den föreläsningen. Detta fick mig att fundera på vad kvinnor egentligen söker.. När vi kvinnor egentligen "kan" allt som män kan eller åtminstone vet var vi kan hitta någon som kan göra det åt oss för pengar (tänk inga snuskiga tankar nu, jag pratar om att byta bildäck), så vad har vi egentligen för behov av en man då.


Jag har en kompis som helt enkelt inte har tid för män. En annan vars krav inte möter verkliga män. En tredje som tycker om att hoppa från en till en annan, men inte vill ha någon som verkligen får göra mansjobbet och byta däck. Vad är det egentligen vi söker hos män som vi inte kan finna hos andra kvinnor (förutom ngn att dela sängen med)?


Min teori är att vi söker någon som finns där för oss. Dessutom någon som klarar av oss. Jobbiga dagar. Röda dagar. Hyperaktiva dagar.


O så ska ju mannen vara nån vi klarar av också. Och kan han diska och jaga bufflar så är det bara plus i kanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar