måndag 21 juni 2010

i ärlighetens namn.

Har du tänkt på hur många vita lögner du pruppar ut varje dag? Det händer så lätt att man inte längre ens reagerar. Jag ska ta ett exempel ur mitt liv.

Vaknar för att gå ner till ett dukat bord. Säger att ägget var lagom hårdkokat. Går sedan på toaletten för att borsta tänderna, då någon knackar på dörren: Ja, jag är färdig om fem sekunder. Cyklar till jobbet, fem minuter sen. Har haft en skit start på morgonen: God Morgon chefen!:)

På kaffet berättar jag om vad som hänt i helg. Den korta versionen.
En kund frågar mig när han kan komma efter fönstret. Om en halvtimme.

Går det bra? Ja, det går suveränt.

Får ett meddelande. Nej, vi är lite för olika mänskor, men det är inte dig det är fel på..

o så fortsätter dagen i samma veva. Men jag, jag ljuger vidare. För sociala normer, enkelhetens skull och för att du inte ska ogilla mig. Precis som alla andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar