söndag 20 juni 2010

Kom.

Visst kan man inget annat än älska finsk sommar när man har sett solen skina under arbetsveckan, men så fort man får ledigt för kvällen eller helgen så börjar det regna och/eller blåsa kallt? Hur bra det än är i Finland med fyra årstider kan jag inget annat än drömma mig bort någonstans där regnet och kylan inte når mig.Som Italien.


När jag blir gammal och rik ska jag inte sitta i finland och tycka synd om mig på somrarna. Jag ska hyra ett vackert stenhus i Italien, dricka vin, äta bröd med oliver och läsa i solen. Det behöver inte vara mer än så, det är dom små lyxigheterna som ger mest.


Tystnaden under helgen vid villan har gjort gott också. Att efter en händelserik vecka få sätta sig vid bastun, äta lite gott eller se elden spraka i brasan, det räcker. Då får det åska utanför, regna bäst det vill...Vinen, brödet, oliverna och läsmaterialet i kalla finland räcker tills vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar