fredag 13 augusti 2010

glasögonorm.

Jag har saker att erkänna. Jag har ovanligt bra syn på vänstra ögat. Jag kan se genom väggar/kläder/you name it.. Så blir man då man är glasmästarens dotter (allt är transparent).
Faktist.
Tillbaks till verkligheten. Idag har jag köpt mina första par glasögon. Skitsnygga, tycker jag. Mitt glasögonbehov började när jag var 8 år och märkte suddiga bokstäver i ola, leo och elsa böckerna (eller liknande) och började klaga. "Kanske du borde kolla synen?" tyckte lärarinnan, som förövrigt hatade mig, eller det hade jag åtminstone intalat mig. "ja, kanske det..."

Jag har alltid velat ha glasögon. Tycker folk i glasögon ser personliga, intelligenta och snygga ut. Lite mer coola än andra, så där i medeltal i af. Så jag ville verkligen ha glasögon när jag var nio år. Gissa vad jag gjorde??

Jag ljög.

Jag sa att jag såg en nia då jag klart såg en femma. Ögonläkarens ordination: glasögon. Styrkan skulle vara 1,5. Jag mös.

Bara ett minus... Min pappa är inte världens snabbaste med att anskaffa saker och han har väl inte världens mest med pengar heller. Lösning: Jag fick inga glasögon. Så jag fortsatte i 11 år utan.. Tills idag.

Idag köpte jag glasögon. O di är fiina! Titta! Så nu tycker jag att jag ser snäppet personligare,intelligentare, snyggare och coolare ut än förut ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar