onsdag 4 augusti 2010

I wanna be a billionaire, so f*cking bad...

..eller så inte.
men nog skulle det ju kännas bra om kontot skulle visa något sju-åttasiffrigt nångång. iaf något fyrsiffrigt före kommat...

en vän till mig fick 6 + 1 på lotto i helgen. 20 000 puhtaana käteen. Det skulle sitta fint i en studerandes ficka. Iaf när man tycker man har jobbat hela långa sommaren och kontot fortfarande snurrar på det samma som före man började jobba överhuvudtaget. Tragiskt tragiskt hur slarvig med pengar jag blivit. Fast så har jag ju haft en najs sommar också. Levt livet, bortsett från slavarbetet då :) fast så paha har det inte varit, jobbet har smakat bra..

Om jag hade en tiotusing extra skulle jag inte tveka en sekund vad jag skulle göra med det. jag skulle resa tills tiotusingen blev tiotusen minnen från olika ställen i världen. det är vad jag skulle göra. Jag behöver inte något så mycket som mer liv i mitt liv, mer erfarenhet, mer upplevelser. Kläder, mat, dryck, fest finns redan. Det gör oss inte lycklig, så är det bara...

Fast nog skulle jag vilja ha den där dyra marimekko klänningen ändå... och den där soffan från ikea. fast jag klarar mig, alltid. fattig, rik, I will survive.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar