lördag 18 september 2010

livsvisdom?

Idag ska jag dela med mig lite livsvisdom (?) eller tankar jag har haft på vägen. Hittade dem i min gamla telefon och har själv samlat dessa tankar som ett enda långt meddelande i ett par år. Brukar försöka följa dem, de är inte så självklara som de kanske verkar vid första anblicken.

1. var öppen och glad.

2.våga.

3. håll o ta kontakt.

4. njut av din tid i nuet.

5. gör inte saker som inte ger dig något annat än olycka.

6. våga älska.

7. tålamod min vän.

8. res bort.

9. ta inget skit

10. låt mänskor som sårat dig veta hur de fått dig att känna samtidigt som du ber om förlåtelse om du sårat någon.

11. överraska.

12. lita på dina gåvor och talanger.

13 fyll ditt liv med sånt du älskar.

14. låt varje dag vara en gåva i ditt liv.

15. satsa på det du gillar.

16. låt saker du vill ha/göra kosta.

17. möt nya människor.

18. fastna inte i bekvämlighetszonen.

19. gör något oväntat.

20. tro och tänk gott om andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar