onsdag 6 oktober 2010

hälsosam ohälsa.

Hälsosamma veckan fortgår ännu i fyra långa dagar men något måste vara fel! Skall man inte bli lyckligare av att äta hälsosamt? Det trodde jag. När man får i sig alla goda ämnen, vitaminer, omega3,... Ja, borde man inte då må bättre och har mer energi?
Denna teori vill jag rasera nu. I alla fall funkar det inte på mig. Jag är smått deppig i idag och vill ha kex till mitt kaffe. Framförallt vill jag ha glass. Glass upprätthåller min psykiska balans och smörjer själen inside out. Jag blir en bättre mänska.

Så imorgon när Lidl öppnar tänker jag se om de har den där superdupergoda glassen de en gång hade. Och eftersom Stockman har Hullut Päivät ska vi på eriksgatan och bli liti hullu och köpa deras fantastiska italienska glass på fredag som då är på specialpris.
För det är inte hälsosamt att vara olycklig. Och även om jag är lycklig så där i stort sett så måste jag få lite glass för att kompensera för en dålig dag, när saknaden blir för stor eller helt enkelt som belöning för hårt studerande.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar