lördag 13 november 2010

white hair.

He sniar/snögar/sneear/snöar, med andra ord kommer vit massa ner från himlen. Vitt är finare på marken än i håret. Jag börjar känna mig så gammal, går genom nån ålderskris och blev rätt skrämt när jag hittade vitt i håret. Tänkte det var mitt första gråa/vita hår. Fick chocken förrän jag märkte att det bara var vit målfärg. Huh.

Jag kan int börja få vitt hår ännu. Då skulle min ålderskris nå sin kulmen. Lyckligtvis (?) har folk kommenterat mitt allt mörkare hår, även om jag inte bytt hårfärg på tre månader... Har testat olika hårfärger och frisyrer i min ungdom. Den enda färgen jag inte haft är grönt och mitt hår har alltid varit längre än fem cent (förutom när de börjat växa).

Här är några smakprov från de senaste fyra-fem åren...
1. blont
fjortis-min och 16 år

2. rött
orange-rött.

3. brunt
långt och hippie-frisyr nummer ett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar