lördag 4 december 2010

kärlek.

Tydligen är min 4-årige vän Otto kär i mig. Han har pratat om kärlek många dagar nu o vill tydligen gifta sig med mig också, men han är för blyg för att pussa mig. Tyvärr e jag redan lite kär i någon annan...

Jag minns min första kärlek. Han var blond, söt och kär i min syster. Jag var 4 år. Vad visste jag väl om kärlek då, förutom att jag ville krama honom.. Det ville inte han. Han sprang undan och jag fick dränka min sorg över mitt brustna hjärta med mehukatti.

Jag är hemma i larsmo och har jag grävt i mina skåp och hittat saker som påminner mig om livet "förr i vääden". Barndomen, högstadietiden... Jag hittar urklipp från tidningar, fotografier, uppsatser, kärleksförklaringar. Hur kunde jag ha de där kläderna? Hur kunde jag skriva sådär? Å hur kunde jag vara kär i den där??? Pinsamt. Nostalgiskt. Vemodigt.
Är 21 år om 8 dagar. När kommer man att titta tillbaka till den här tiden och tänka pinsamt, nostalgiskt, vemodigt?

14 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar