onsdag 8 december 2010

the winner takes it all.

Jag är sjuk i min själ, men jag har inte såld den och den är min -
Lars Norén (inspirerad av att sätta i min blogg för att denna vers snurrar på i mitt huvud, vet inte varför).

Jag har vunnit en glöggflaska på ett lotteri jag inte ens visste jag deltagit i, tack vare mina farföräldrar som skrivit mitt namn på det. Precis vad jag ville ha, för russinen och mandlarna saknar något.

Jag har alltid haft tur i lotterier. Visst, jag har kanske inte vunnit stora saker, men mer tur än många har jag haft:
1. lottades vem som skulle bli lucia i dagis, jag vann.
2. vann barbiekläder vid lindex.
3. vann en nalle vid lindex.
4. vann ett datorspel vid prisma.
5. vann mysli för 100 mark på lotto.
6. vann biljetter till Vasalandia eller Borgbacken ett år...
7. ...och till Mumindalen ett annat år.
8. vann hackman grill-och-pizza-bestick i halpa halli.
9. vann tennisbollar, frisbee och sportstrumpor.
10. vann en buu-klubben väska vid åldern 19 då jag skulle jäklas med att skicka in en skitberättelse men de tog det på allvar (eller jäklades tillbaks)
11. vann både en fkf och en Papper t-shirt. vet inte vilken som var värst.

Nu är jag dessutom hundra procent säker på att jag glömt något jag vunnit... anyway, nu ska jag vinna vidare...springa vidare.

en fransk manikyr gjord med man-i-kyr setet jag fick av syrran till födelsedagspresent. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar