fredag 21 januari 2011

ikväll ska vi ha kul.

Vet ni att när man brukar säga högt:"ikväll ska vi ha kul!" eller den här helgen måste jag bara gör det, så brukar det bli en helt flopp. Kvällens höga förväntningar slutar med ett sömnigt valsande på dansgolvet utan att något egentligen händer. Bäst blir det när man har en pirrande känsla av att den här kvällen blir fantastisk, men håller det för sig själv. Nu vet jag inte vilket jag har gjort, för jag känner att den här kvällen kommer bli grejt, men jag avslöjar det förstås för mina läsare...Men kanske det inte räknas.

Vår kväll har dock börjat bra. Hela dagen har varit kul.
- promenader med emmi i åbo big cittaa :)

- ett café art besök och lite shopping (köpte dock inget)

- run run run

- första styrelsemötet med impuls (åa psykstuds styrelse): det här blir ett bra år!

- pizza vid rosso (hade tänkt dennis pizzeria men de var fullt..)


Å nu sitter vi alla och är osociala tillsammans (en ser på serier, andra fixar sig och tredje skriver blogg). Det är väldigt trevligt. Sen blir det vin och börsen aka köttdisken.


Dagens citat:

"Jaaaa, he e täför he kallas köttdisken för att krogen heiter hamburger börs! Vem har komi på he??" (Emmi när hon ser skylten med texten "hotel hamburger börs" vid krogen dit vi skall ikväll, även ökänt för att man ibland känner sig som ett stycke saftigt kött bland hungriga...)


"Hissen är lite pittig" (Johanna böjer "pitu" [=känslig] till något liknande rikssvenska)


"Jaa, alltså jag har tappa min telefon så den gick söndeee... " talar i telefon å så tappar hon telefonen för en tredje gång. (Jag själv då, klumpig nej vadåå?)


Emmi OsoCial tillsammans.
Kvällenslook? ->>




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar