lördag 12 februari 2011

strategier och nakna män.

Tänk att få börja dagen med att gråta i en timme. Eller rättare sagt, att få se på en film som får en att gråta i en timme. Jag har sett "Miesten vuoro" på filmfestival och jag grät. Och grät. och Grät. Skönt.. Ett hoppfullt porträtt om livets jäklighet i all nakenhet. Och hur den finska mannen klarar av det..

En annan sak jag filosofierat kring är strategier. Jag hade slarvat bort min lilla nyckelknippa, men hur jag än sökte genom min väska femtioelva gånger så kunde jag inte hitta den. Tills jag böt strategi och sökte den i andra fickor och hittade den efter en halv minut. Men det krävdes att jag måste lämna den "strategi" jag alltid följt för att hitta rätt!
Vad lär vi oss av detta -> BYT STRATEGI! Vi fastnar i våra trygga men ack så dysfunktionella strategier utan att ens testa andra möjligheter, vi rent av förblindas. Sen tycker vi allt är hopplöst. Det kan handla om vad som helst.

Vad betyder detta i praktiken -> är man missnöjd med något, byt strategi. Var kreativ! Ta modell av någon annan eller gör tvärtemot vad du brukar göra.

Idag har jag SJÄLV färgat och klipp mitt hår. Ingen dramatisk förändring men jag är nöjd som alltid. Å som alltid innebär ju det att en bild på det "nya håret" ska visas här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar