söndag 20 februari 2011

värme i kylan.

Nu tycker jag faktist det får vara slut på den här jobbigt kalla långa vintern. Man ska inte behöva gå runt och frysa hela tiden. Har man på vantar när man sitter och ser på tv-serier i soffan är det något fel. Det är ju officiellt vår om en vecka, så såhär ska det ju inte vara!

Folk vill kontra ens negativa attityd mot våren som inte kommer med att "det är finland, get used to it.." Men jag kanske inte vill bli van vid det. Jag är trött på min garderob som skriker att den vill äta upp vinterkläderna och få smak för vårkläderna igen. Jag vill börja ha kjolar som svajar i vinden, en tunnare jacka, finare skor. Jag vill springa långt långt längs ån utan att återvända som en isbit.

Men det är klart nu att det blir en solig södernresa någongång i maj, ekonomin får bära eller brista. Å i väntan på det finns det annat som värmer, såsom bra träning, god mat och sällskap av varma, fina mänskor.
Ps. Jag bröt mot min hipaton helmikuu igår. Men det var sake och det var helt klart värt det lilla snedsteget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar