fredag 6 maj 2011

BONOBOS!



BONOBOS


Bonoboerna (en dvärgschimpansart) har ett mycket aktivt sexliv och alla tänkbara kombinationer förekommer. Sexualiteten används både för att stärka de sociala banden och för att lösa konflikter, ja, i princip efter alla sorters händelser.: ett hot har överkommits, en vän har återvänt, mat har hittats... Endast en liten del av de sexuella kontakterna handlar om fortplantning.



Detta har jag lärt mig till tenten jag hade idag i Beteendes Biologiska Grunder.



Och ni frågar ännu varför jag läser psykologi (det är roligt!)


...


Skulle jag vara en BONOBO skulle jag nog se till att ha sex för att jag vore så glad över att den sista tenten är över och jag har sommarlov.






För att jag inte är bonobo tar jag en glass istället. Jag gillar bonoboer, de är söta, har en skön inställning till livet och dessutom låter bonobo väldigt roligt. Om man böt ut sex mot glass vore jag nog en bonobo.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar