onsdag 22 juni 2011

bort med gammalt, rum för nytt

Efter att i en månad av knäll från min mor om att hon drunknar i mitt klädrum (japp, det är ingen garderob utan ett rum, vad hon nu sen har där att göra) och efter mitt eget drunknande där insåg jag att det är dags att rensa rummet. Så jag drog ner plagg för plagg och kastade dem i högen icke-kvalificerade för mig längre om de fyllde någon avföljande principer :
1. minns inte när jag använt detta sist.
2. minns inte när jag rymst i detta
3. minns när jag senast använt detta, men det var över 2 år sedan.
Dessa 40 plagg, om än i bra skick, fick följa med till loppis och säljas till ett pris som skulle göra vem som helst glad.
När man får rensa gammalt har man rum för fint, nytt och sånt man egentligen behöver. När det dåliga rensas finns rum för vackert.

Mina stora glädjen idag har varit att plantera basilika, persilja, gräslök, squash och purjo. Det blir bra! Och jag börjar tro det kinesiska ordspråket: ...Om du vill vara lycklig hela ditt liv, bli trädgårdsmästare. Tur man int har nåt emot att bli skito.

Jag har även varit på talko å putsat, skurat och tvättat. Samt skött ett stycke 3 månad gammal systerson. Å lagat mat. Tror jag börjat bli kvalificerad för att klara mig själv i livet..

Är idag tacksam för att mitt liv ser ut som mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar